En vanlig dag för mig

Har fått många frågor om vad jag äter, när jag äter och vad jag inte äter. Så det tänkte jag dela med mig av. 
Jag ska erkänna, är inte den mest strikta personen när det kommer till kost. Trots att det är det allra viktigaste för att uppnå resultat. Jag jobbar fortfarande med att låta bli att falla för frestelser. Bästa botemedlet mot det är, återigen. Äta regelbundet och inte skippa några måltider. Det funkar som bäst för mig. 
 
En vanlig dag
 
Frukost: Oftast havregrynsgröt på en 1 dl fiberhavregryn, 2 msk lågkalori äppelmos, 2 dl minimjölk, 2 ägg. Jag varirerar gröten: ibland har jag olika frön i eller havrekli även blåbär. Och givetvis en kopp kaffe. 
 
Lunch: som idag tex, ca 125 gram kokt torsk, 100 gram kokt potatis, 200 gram kokt broccoli och ett ägg. 
 
Middag, ibland samma som lunch eller rätt ofta samma som lunch för jag hinner/ orkar inte laga olika mat flera gånger i veckan. 
 
Mellanmål 3 ggr om dagen. 150-200 gram Keso med en halv banan eller hallon eller Kvarg (0,1 %) med Blåbär eller en proteinshake med banan och minimjölk. Ett utav mina favoritmellanmål just nu är sill med ägg. Helt såld på det. 
 
Sista mellanmålet på kvällen försöker jag att hålla mig till enbart proteiner. 
 
Så här kan en vanlig dag se ut. För det mesta dricker jag vatten till maten men idag känner jag för julmust. Det fick bli lightvarianten. 
 
Kram Jojo
 
1 kommentar
Cissi

Bra med lite inspiration. ska börja testa mina vingar själv nu... men känns som att jag kommit igång, så borde väl funka ;)
Tycker du inte att det är svårt att få till de dagar barnen är hemma? Får det inte att funka med att fixa min mat och sen fixa deras och olika vikter på vad man kan äta osv...

Svar: skönt, jo visst e det ständigt planerande. Men det är ett måste om jag ska hålla mig till kostplanen. Prova ett tag så får du se om det passar dig.
Jojo